Srovnání tarifů Business Starter a Business Standard: který si vybrat?

krista avatarKristýna ŠuráňováMarketing & PR Manager | FlowUp

workspace-uvodka-faq-cz

Business Starter a Business standard jsou, co se tarifů Google Workspace týče, dvěma nejčastějšími volbami menších a středních firem. Který z nich si ale vybrat? Jaké jsou mezi balíčky hlavní rozdíly a proč je Business Standard hoden dvojnásobné ceny Starteru? Sepsali jsme pro vás detailní srovnání těchto dvou tarifů včetně několika našich tipů a zkušeností s nimi. 

1. Větší úložiště sdílené napříč celou firmou

Business Starter (dřive G Suite Basic) poskytuje 30 GB úložiště pro Disk a Gmail každému uživateli vašeho firemního Workspace. V případě, že jeden z vašich zaměstnanců (říkejme mu Albert) kapacitu svého úložiště vyčerpá a je potřeba ji navýšit, jediný způsob, jak toho docílit, je přikoupit uživateli úložiště navíc za extra měsíční paušál (ceník zde) nebo upgradovat na vyšší Workspace balíček (tedy alespoň na Business Standard). Přikupovat extra úložiště jednotlivým uživatelům přitom nově lze pouze u nejnižšího balíčku Business Starter, u vyšších už nikoli. 

Business Standard naproti tomu disponuje 2 TB úložiště pro každého uživatele, využít jej však, na rozdíl od Starteru, můžete zcela libovolně a napříč firmou (platí pro všechny tarify nad Starterem). V praxi to znamená, že může váš Albert využívat klidně 10 TB úložiště, které si jednoduše “zabere” ze společné firemní zásoby (to jest počet zaměstnanců krát 2 TB). Pokud byste tak pořídíli Business Standard pro svou firmu o 20 zaměstnancích, měli byste k dispozici celkem 40 TB (20 × 2 TB) úložiště pro libovolné využití a rozdělení mezi vašimi zaměstnanci. A když vám dojde místo? Jednoduše přikoupíte uživatelské licence.

Jak je to s přídavnými úložišti při změně Workspace balíčku?

V případě upgradu z Business Starteru na Standard o svá přídavně dokoupená úložiště nemusíte mít strach - přídavné úložiště se automaticky přetransformuje v úložiště standardní, sdílené napříč firmou. Jedinou výjimkou by byla situace, kdy byste po upgradu na Standard neměli napříč firmou k dispozici dostatečnou kapacitu úložiště (tedy, kdybyste na Workspace měli uloženo např. 20 TB dat, ale vaše výsledné sdílené úložiště po upgradu by bylo menší). V takovém případě je zapotřebí buď přikoupit více uživatelů (co uživatel, to 2 TB navíc), anebo upgradovat rovnou na balíček Business Plus, který poskytuje 5 TB sdíleného úložiště na uživatele.

2. Google Meet: více účastníků hovorů a možnost nahrávání

Co se možností Google Meet týče, Business Standard oproti Starteru nabízí dvě hlavní výhody: možnost většího počtu účastníků videokonferencí (100 vs 150) a možnost nahrávání těchto videohovorů (u Starteru zcela chybí). Standard tak představuje častou volbu pro společnosti, které pořádají webináře či organizují online akce, z nichž chtějí pořizovat záznamy.

3. Sdílené Disky

Naše oblíbená Business Standard záležitost. Sdílené Disky představují možnost vytvářet a organizovat složky souborů mimo Disky jednotlivých uživatelů. Tato funkcionalita poskytuje hned několik výhod.

Zaprvé, jelikož vlastníkem takového Sdíleného Disku můžete učinit svou organizaci, nemůže se vám stát, že byste smazáním uživatele, který je jeho autorem, smazali také tento Disk (což se s daty uloženými na zaměstnaneckých Discích jinak stává často a je to běžný problém, který řešíme v rámci podpory a školení).

Zadruhé, Sdílené Disky v kombinaci se správným využitím Google Groups umožňují rozmanité nastavení přístupů k vašim firemním souborům i datům. Můžete si tak vytvořit např. zákaznický Disk, kde se vaši zákazníci vzájemně neuvidí, či místo, odkud si budou moci vaši zaměstnanci či zákazníci materiály prohlížet, ale nikoli je editovat, mazat nebo třeba stahovat. Celkově lze v rámci Sdílených Disků nastavit oprávnění k prohlížení, komentování, editaci, mazání a stahování obsahu, zobrazení uživatelů s přístupem do Disku či práva pro manipulaci se samotným Diskem.

Který tarif si tedy vybrat?

Upřímně? Který chcete a který podle vás bude nejvíce vyhovovat vaší společnosti. Můžete začít Business Starterem a v momentě, kdy zjistíte, že by vám funkcionality Business Standardu přišly vhod, jednoduše upgradujete. Pokud nemáte uzavřený roční či víceletý Workspace kontrakt, změny lze provádět okamžitě. 

Tak, a to by bylo. Víc nás toho v tento moment nenapadá. Pokud ovšem máte pocit, že jsme snad něco vynechali, neváhejte se nám o tom zmínit!  Zajímá vás více o naší Workspace nabídce? Mrkněte na ni v odkazu níže. ↓

Google Workspace s výhodami od FlowUp

Chci vědět víc
workspaceuvodka Detaily projektu

Jsme na stejné vlně?

Kontaktujte nás

hello@flowup.cz

Napište nám! Kontaktujte nás prostřednictvím tohoto formuláře a my vám odpovíme e-mailem, co nejdříve to půjde. Pokud nám ve zprávě zanecháte také své číslo, zavoláme vám. Pokud to spěchá, volejte na +420 601 212 301 (Kristýna Šuráňová, marketing) nebo na +420 725 136 856 (Albert Uchytil, jednatel). Těšíme se na vaše zprávy!

Sídlíme v Brně

Šumavská 519/35

Brno

602 00

Česká republika

map